PG3 – Modulul 5: Discipline reale

Unitatea de față vizează dezvoltarea abilităților de înțelegere și producere, pe tema disciplinelor reale. Astfel, se va parcurge un lexic de bază pentru materiile matematică, fizică, chimie, biologie, zoologie, anatomie și desen tehnic. De asemenea, având în vedere specificul unității, se va aprofunda, din punct de vedere gramatical, numeralul.

LECȚIA 1

În cadrul acestei lecții, veți recapitula o parte din lexicul din PG1, care vizează școala, cifrele și exprimarea orei, precum și unele semne învățate în cadrul modulelor anterioare. După recapitulare, veți parcurge un lexic specific disciplinelor școlare matematică și fizică.

Recapitulare: Semne – Școala și Cifrele 0-20

Să exersăm!

  1. Ce semne vă mai amintiți legate de școală și cifre?
  2. Formatorul va exprima propozițiile de mai jos, în LMGR. Pentru fiecare propoziție exprimată de către formator, un cursant va modifica propoziția. De exemplu: Formator – De mâine începem evaluarea de sfârşit de an; Cursant: Luni începe evaluarea de sfârșit de an.

Îmi place la fel de mult fizica şi chimia.

La vară dăm examen şi apoi avem vacanţă.

De mâine începem evaluarea de sfârşit de an.

În curtea şcolii avem copaci mulţi şi iarbă.

Zilnic mâncăm fructe şi legume.

Trebuie să curăţăm instrumentele de laborator.

În şcoală suntem 5 profesori de limba română, 2 profesori de fizică, 1 profesor de chimie, 2 profesori de informatică şi 1 profesor de biologie.

Orele de matematică sunt interesante.

Este adevărat că ne aşteaptă un an şcolar greu.

Mănânc echilibrat şi fac multă mişcare.


Recapitulare: Exprimarea orei

FIX
JUMĂTATE
SFERT
ORĂ
MINUT
SECUNDĂ
CEAS

 

Să exersăm!

Imaginați-vă o situație care necesită o planificare riguroasă. De exemplu: ziua plecării într-un concediu (ora de trezire, ore de plecare la aeroport, ora decolării, ora cazării la hotel etc.), o zi aglomerată etc. Lucrați în grupe sau în perechi și realizați o astfel de expunere de două minute, în care să folosiți preponderent referiri la diferite ore/intervale orare.

 

Link spre lectia urmatoare


Lasă un comentariu

Trebuie să fii autentificat pentru a posta un comentariu.